Повідомлення
kreativ » 03 серпня 2021, 14:55
не считал, но осуждаю
Математика — інструмент пригноблення?
Останні кілька років в західних ліволіберальних ЗМІ точиться дискусія про расизм в математиці. Безліч великих медіа, таких як Atlantic, Chicago Tribune, Seattle Times та інші, висвітлювали в своїх матеріалах це питання, асоціюючи його з проявом расизму. Основною ідеєю цих публікацій було те, що діти національних меншин мають гірший рівень успішності з математики, а отже, вчаться в гірших умовах, ніж їх колеги білої раси. Іншим аргументом було те, що вони не бачать свої нації та раси репрезентованими серед великих математиків цього світу, а тому не мають достатньо мотивації. І байдуже, що є плеяда науковців різних рас та національностей, адже допоки це не вкладається в бажаний ліволібералами наратив, то цей факт можна оминути.
За логікою цих експертів, особиста мотивація школярів, умови їх життя та стан сім'ї не мають такого значення для успішності, як «інституційний расизм», або свідома перевага білих над іншими расами. Навіть більше, Трейсі Кастро-Джілл, яка є експертом статті Seattle Tribune, зазначає, що «математика використовується як інструмент пригноблення».
Безумовно якість життя дитини, присутність чи відсутність батьків, підтримка вчителів, соціальна адаптація та інші фактори впливають на успішність в класі. І є сенс шукати рішення удосконалювати систему освіти так, щоб діти з гіршими умовами життя мали стимул вчитись краще (незалежно від їх раси). Бо шлях звинувачень в «расизмі» лише формує абстрактне уявлення про проблему та провокує конфлікти між дітьми різних рас та національностей. Це перегукується з неомарксистською логікою поділу людей на пригноблених та гнобителів, де певні групи людей свідомо віктимізуються, а інші — звинувачені в огріхах своїх предків.
Але що гірше, подібна ідея вже стає матеріальною. Цього року в Каліфорнії було запропоновано методичку «Шлях до справедливої математичної інструкції: руйнування расизму в навчанні математики». Відповідно до цієї методички, вчителям буде заборонено прямо вказувати на помилки в обчисленнях їх учнів, бо це прояв «білої зверхності», а теза про те, що є правильна і неправильна відповідь — вважатиметься проявом расизму. Проте практична сторона цих правил, якщо вони будуть імплементовані, і їх контролю поки незрозуміла.
Цікаво, що подібна ситуація навіть відображена в короткометражному фільмі 2017 року під назвою «Альтернативна математика». Хоча у фільмі не заторкується етнічне питання, проте вчителька математики опиняється в епіцентрі скандалу, коли каже, що 2+2=4, а не «22», як зазначив її учень.