23 березня судно довжиною 400 метрів сіло на мілину та заблокувало рух в одному із найбільш завантажених транспортних шляхів у світі – Суецькому каналі, який з’єднує Середземне і Червоне море. Сотні суден стоять у черзі, втрачаються мільярди доларів.
Цифри вражають, наскільки це серйозно для економіки світу...
Через Суецький канал ведеться близько 12% всієї світової торгівлі. Тому через
збої у ланцюжку постачання товарів у різні країни річний показник зростання світової торгівлі щотижня падатиме на 0,2-0,4 п. п., а в цілому за рік – приблизно на 1,4 п. п. або 230 млрд доларів у грошовому еквіваленті.
26 березня знову підросли ціни на нафту, адже, як зазначає компанія Kpler, з 39,2 млн барелів нафти-сирцю, що перевозяться в день морем, 1,74 млн проходить через Суецький канал. Цього тижня ціни на перевезення нафтопродуктів морським шляхом виросли майже в два рази, а також ціна на ринку нафти зросла на щонайменше 4,5% за день.
Також зростають ціни на морські перевезення. Наприклад, вартість доставки 40-футового контейнера з Китаю в Європу зросла до 8 тисяч доларів – це майже в чотири рази більше, ніж рік тому. Тепер робота суден категорії Suezmax, що перевозять до 1 мільйона барелів нафти, обійдеться приблизно в 17 тисяч доларів в день. Це максимальний показник з червня 2020 року.
За даними агентства в Єгипті Leth Agencies, в п'ятницю своєї черги пройти каналом очікували 237 суден: 107 знаходяться в порту Суец в Червоному морі, 41 – всередині каналу і ще 89 в Порт-Саїді в Середземному морі. Кожен день простою кораблів обходиться сумою майже 9,6 млрд доларів в день або 400 млн доларів на годину.
https://www.epravda.com.ua/news/2021/03/28/672378/
Востаннє редагувалось 29 березня 2021, 01:15 користувачем
Дід Панас, всього редагувалось 1 раз.